گذراندن دوره ی زبان در کانادا
نوشته شده توسط : آدراپانا

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

دوره زبان در کانادا با تنوع بسیار زیادی وجود دارد. تقریبا تمام دانشگاه های کانادا و هم چنین موسسات زبان و برخی از کالج ها دوره زبان انگلیسی یا دوره زبان فرانسوی در کانادا برگزار می کنند که طول این دوره ها از یک ماه تا دو سال می باشد. برای آشنایی بیشتر با شرایط گذراندن دوره ی زبان در کانادا آشنا شوید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


مدارک تحصیلی در مقطع لیسانس در بیشتر دانشگاه های کانادا و آمریکا مورد تایید سایر کشورها می باشند. شرایط اخذ پذیرش و سیستم آموزشی در دانشگاه ها در آمریکا و کانادا بسیار به هم نزدیک می باشد. متقاضیان برای تحصیل در مقطع لیسانس باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل 14 یا بالاتر داشته باشند. کسانیکه دوره پیش دانشگاهی را تمام نکرده باشند ممکن است بتوانند در مقطع لیسانس پذیرش بگیرند به شرطی که تعدادی از دروس اصلی دوره پیش دانشگاهی را قبل از شروع دوره لیسانس بگذرانند.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

برای پذیرش در برخی از رشته ها مثل Mechanical Engineering معدل باید بالای 15 باشد. همچنین برای پذیرش از دانشگاه های ممتاز معدل بالای 15 ضروریست. برای اخذ پذیرش غیر شرطی در مقطع لیسانس (Unconditional Admission) داشتن یکی از مدرک زبان انگلیسی زیر ضروری می باشد:

  • مدرک دیپلم با حداقل 3 سال تحصیل و با معدل حداقل 15

  • statement of Interest متناسب با رشته تحصیلی

  • مدرک زبان انگلیسی (IELTS, 6.5) و یا (TOEFL, iBT: 80; CBT: 220; PBT: 550)

در برخی دانشگاه ها، در صورتی که متقاضی دارای تمامی شرایط لازم برای اخذ پذیرش باشد و یکی از مدارک زبان بالا را نیز داشته باشد ولی نمره زبان او پایین تر از نمره مورد نیاز باشد، می تواند همچنان پذیرش غیر مشروط گرفته ولی باید یک ترم زبان بگذراند.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

در صورتی که متقاضی دارای هیچ گونه مدرک زبان نباشد، بایستی پذیرش مشروط ( Admission Conditional) گرفته و ابتدا دوره های زبان دانشگاه را طی نماید. طول دوره زبان بستگی به سطح زبان متقاضی داشته و ممکن است بین یک تا دو ترم تحصیلی طول بکشد.

در بعضی از دانشگاه ها، در صورتی که متقاضی دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده باشد می تواند پذیرش دوره لیسانس گرفته ولی تعدادی واحد اضافه در ابتدای دوره بگذراند.

برای دوره های زبان که کمتر از ۶ ماه است نیازی به ویزای دانشجویی نبوده و متقاضی می تواند صرفا با داشتن ویزای توریستی هم وارد این دوره ها شود. برای دوره های بیش از ۶ ماه باید ویزای دانشجویی گرفته شود.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

بسیاری از دوره های زبان که در دانشگاه ها برگزار می شوند حالت پیش نیاز برای پوشش دادن سطح زبان مورد نیاز دانشگاه ها را دارند. در اکثر دانشگاه ها معمولا داشتن نمره یکی از آزمون های معتبر برای ورود به دوره های لیسانس یا فوق لیسانس یا دکتری الزامی است. اگر متقاضی نمره مورد نظر را نداشته باشد، این امکان فراهم است که در دوره های آمادگی آن دانشگاه شرکت کرده و مدرک آن دوره را ارائه نماید. گاها دانشگاه ها نامه پذیرش فردی که نمره آزمون زیان ندارد را به صورت مشروط صادر می کنند تا فرد بتواند برای ویزای دانشجویی اقدام کرده و پس از ورود به کانادا در دوره زبان شرکت کرده و سطح مورد نظر را بدست آورد.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

قابل توجه متقاضیان دوره زبان انگلیسی یا دوره زبان فرانسوی در کانادا

برای آن دسته از متقاضیانی که قصد شرکت در دوره زبان انگلیسی در کانادا را دارند،  متاسفانه در حال حاضر سفارت کانادا برای ایرانیان ویزا صادر نمی کند. حتی با داشتن پذیرش مشروط در دوره های بالاتر، باز سفارت کانادا معمولا با درخواست ویزای دانشجویی ایرانیان برای شرکت در دوره های زبان آمادگی دانشگاه ها نیز موافقت نمی کند. بنابراین پیشنهاد ما این هست که اگر متقاضی مستقیم از کشور ایران برای ویزا اقدام می کند، حتما واجد شرایط برای سطح زبان دانشگاه مورد نظر باشد. اگر دانشگاه نیازی به نمره آزمون زبان برای دادن پذیرش ندارد، باز بهتراست حتما در آزمون زبان شرکت کنید. اگر از کشور ایران اقدام می کنید، لطفا برای شرکت دردوره های زبان درخواست پذیرش نفرستید.

گذراندن دوره ی زبان در کانادا

Languages Canada یک انجمن دولتی است که تمامی موسسات زبان و مراکز آموزش زبان معتبر در ان عضو هستند. تمامی ۲۲۵ موسسات عضو در این انجمن دارای دوره های زبان معتبر در کانادا هستند.





:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: